طوب عمر کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان { نکات مهم و کاربردی که نباید فراموش کرد}

عناوین اصلی مقاله

طول عمر کامپوزیت دندان بین5 الی 15 سال است اما در صورتیکه فرد به خوبی از آن مراقبت نکند، طول عمر کامپوزیت دندان او به شدت کاهش می یابد و فرد علاوه بر هزینه مجدد بابت کامپوزیت دندان در شیراز ، ممکن است با عوارضی همچون پوسیدگی دندان زیرین نیز مواجه شود.

پس رعایت مواردی که در ادامه به آن اشاره می شود، نقش مهمی در طول عمر کامپوزیت دندان دارد.

مطالعه بیشتر: کامپوزیت دندان چیست؟

عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

عوامل موثر بر طول عمر کاموپوزیت دندان

عوامل زیادی در طول عمر کامپوزیت دندان موثر است. اما مهم ترین فاکتورها شامل موارد زیر است.

  • جنس و کیفیت کامپوزیت انجام شده
  • جنس دندان های خود فرد
  • تجربه و مهارت دندان پزشک
  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • عادت به دندان‌قروچه کردن
  • مصرف مواد غذایی رنگ دار
  • مصرف مواد غذایی
  • مصرف سیگار و قلیان

 

اولین و مهم ترین فاکتور در طول عمر کامپوزیت دندان جنس آن ها است. معمولا هر چه قیمت کامپوزیت گران تر باشد و از کیفیت بالاتری برخوردار باشد عمر مفید آن بیشتر است.

برنده های فوق العاده عالی همچون ips، کاریزما، سیروانا به خوبی تا 10 سال دندان های فرد را پوشش می دهند. اما مارک های ضعیف تری نیز بوده که از قیمت پایین تری برخوردار هستند و تا 5 سال می توانند دندان های شما را جذاب و درخشان نشان دهند.

معمولا جنس کامپوزیت نانو سرامیکی از نوع شیشه ای بسیار بهتر است. که در ادامه به توضیح آن پرداخته می شود.

قیمت کامپوزیت دندان شیراز

1: جنس دندان های خود فرد

معمولا افرادی نیاز به کامپوزیت دندان دارند که جنس دندان های ضعیفی دارند. این افراد قبل از انجام کامپوزیت باید دندان های خود را ترمیم و سپس اقدام به انجام این خدمات زیبایی دندان پزشکی کنند.

اگر جنس دندان ها بسیار ضعیف باشد؛ پس از کامپوزیت نیز جنس آن ها تغییر نمی کند و با کوچک ترین ضربه ای دندان و کامپوزیت روی آن آسیب می بیند. این افراد باید بهداشت دهان و دندان را بسیار بیشتر از دیگر افراد رعایت کنند.

2: تجربه و مهارت دندان پزشک

تجربه و مهارت دندان پزشک یکی دیگر در فاکتورهای تاثیر گذار در طول عمر کامپوزیت دندان است. دندانپزشک باتجربه به خوبی به جنس دندان های فرد آشنایی دارد.

همانطور که در بالا گفته شد، جنس و نوع کامپوزیت ها با هم کاملا متفاوت است. به طور مثال کامپوزیت شیشه ای برای همه افراد مناسب نیست و فرد باید از کامپوزیت سرامیکی استفاده کند.

همچنین نوع قالب گیری کامپوزیت بر روی دندان نقش مهمی در طول عمر آن دارد. دندان پزشک با تجربه به خوبی این خمیر را بر روی دندان ها قالب گیری می کند تا هیچ منفضی در بین دندان وجود نداشته باشد.

3: رعایت بهداشت دهان و دندانی

رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از مهم ترین عوامل در طول عمر کامپوزیت دندان است. در صورتیکه به خوبی بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و به صورت منظم از مسواک و دهان شویه استفاده کنید.

پلاک( جرم دندان) بر روی دندان قرار نمی گیرد. جرم ها علاوه بر اینکه خود عاملی بر زرد شدن دندان ها هستند، پس از مدتی باعث ایجاد فضای بینا بینی بین دندان و مواد کامپوزیتی روی دندان می شوند.

در نتیجه :

پس از مدتی کامپوزیت دندان دچار فرسایش شده و از روی دندان جدا می شود.

مطالعه بیشتر: فرسایش مینای دندان

4: عادت به دندان‌قروچه کردن

سایش دندان ها به یک دیگر یکی از مهم ترین عوامل از بین رفتن کامپوزیت دندان است. اگر این عادت در شما وجود دارد، به جای کامپوزیت دندان به سراغ لمینت دندان در شیراز و دیگر شهرها بروید.

به صورت کلی جنس لیمنت دندان بسیار بهتر از کامپوزیت دندان است اما قیمت آن نیز به مراتب بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان است. در صورتیکه بین انجام کامپوزیت و لمینت دندان دو دل هستید. محتوای مقایسه کامپوزیت ولمینت دندان را مطالعه کنید.

همچنین قیمت لمینت در سال 1402 شیراز برای شما آورده شده است تا به خوبی بتوانید حدود قیمت این خدمات دندان پزشکی را دانسته و از آن بهره ببرید.

5: مصرف مواد غذایی رنگ دار

مصرف برخی از مواد غذایی باعث کاهش عمر مفید کامپوزیت دندان می شود. به طور مثال مصرف قهوه ، چایی پررنگ باعث تغییر رنگ سریع کامپوزیت دندان می شود. این مواد بسیار زودتر از آنچه که شما فکر می کنید باعث تغییر رنگ دندان های شما می شود.

6: مصرف مواد غذایی اسیدی

اگر می خواهید طول عمر کامپوزیت دندان شما زیاد شود، بدون استفاده از نی ، نوشیدنی های اسیدی مثل نوشابه  و  آب میوه های اسیدی مثل آب پرتقال و … مصرف نکنید.

7: مصرف سیگار و قلیان

طول عمر کامپوزیت دندان با مصرف سیگار و قلیان به نصف کاهش می یابد. دلایل زیر علت کاهش عمر کامپوزیت دندان با مصرف سیگار و قلیان است.

1: ایجاد رنگ زرد دندان ها

2: خشکی دهان و افزایش تجمع پلاکت ها

3: نیکوتین باعث از بین رفتن عصب دندان می شود.

4: افزایش جرم باعث ایجاد فاصله بین کامپوزیت و لایه زیرین( دندان ها) می شود.

اگر به صورت مستمر از سیگار و قلیان استفاده می کنید. لمینت دندان می تواند گزینه بسیار بهتری برای شما باشد.

مطالعه بیشتر: مراقبت های پس از کامپوزیت دندان 

بهترین دندان پزشکی کامپوزیت دندان شیراز

بهترین کلینیک دندانپزشکی کامپوزیت دندان شیراز، کلینیک دندانپزشکی مریم است که از بهترین مارک های کامپوزیت دندان همراه با ضمانت استفاده می کند.

دکتر وحید کریمی نیز به عنوان برترین دندانپزشک شیراز در زمینه طراحی خط لبخند در شیراز  و همچنین انجام  موارد زیر است.

لمینت دندان در شیراز

کامپوزیت دندان در شیراز

ایمپلنت دندان در شیراز 

برای انجام این خدمات دندانپزشکی می توانید به صورت رایگان توسط دکتر وحید کریمی و خانم دکتر مریم روستا معاینه شده و سپس اقدام به انجام موارد بالا کنید.

  • 07136482103

کامپوزیت مقاوم‌تر است یا لمینت؟

همانطوز که در ابتدا گفته شد مسلما لمینت دندان بسیار بهتر از کامپوزیت است. اما قیمت آن بسیار گران تر از کامپوزیت است.

در برخی از لمینت ها نیز نیاز به تراش مینای دندان است. در صورتیکه دندان شما سالم و مرتب است و صرفا می خواهید رنگ دندان خود را اصلاح کنید. بهتر است کامپوزیت را به عنوان گزینه اول خود انتخاب کنید.

برای دانستن تفاوت  لمینت دندان و کامپوزیت دندان این محتوا را مطالعه کنید. 

کامپوزیت دندان یا بلیچینگ/ کدام بهتر است؟

بلیچنیگ به سفید کردن دندان با مواد شیمیایی گفته می شود. اما کامپوزیت یک پوشش بر روی دندان است. اگر دندان های شما کاملا سالم و مرتب است و صرفا اندکی تغییر رنگ داده است بهتر است از بلیچینگ را رنگ زدایی دندان استفاده کنید.

اما در موارد زیر باید از کامپوزیت استفاده کنید.

  • نامنظمی
  • بد شکلی
  • زردی
  • لب پریدگی
  •  فاصله بین دندانی

پس با درک این موضوع به خوبی می توانید فرق بین بلیچینگ و کامپوزیت دندان را درک کنید.

سخن پایانی

طول عمر کامپوزیت دندان بین 5 الی 15 سال است و  به موارد زیر بستگی دارد. جنس و کیفیت کامپوزیت انجام شده جنس دندان های خود فرد، تجربه و مهارت دندان پزشک، رعایت بهداشت دهان و دندان

عادت به دندان‌قروچه کردن، مصرف مواد غذایی رنگ دار، مصرف مواد غذایی اسیدی و  مصرف سیگار و قلیان.

در صورتیکه می خواهید طول عمر کامپوزیت دندانی که برای شما استفاده می شود بالا باشد باید موارد بالا را به خوبی رعایت کنید.

برای انجام کامپوزیت دندان شیراز می با بهترین کیفیت و همچنین بهترین قیمت به صورت رایگان در مطب دندانپزشکی مریم ویزیت شده و سپس اقدام به انجام این کار نمایید.

  • 07136482103

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دریافت نوبت

پاسخگویی از ساعت 9 صبح الی 5 بعد از ظهر