اصلاح فاصله بین دندانی با لمینت+ نمونه کار حرفه ای

عناوین اصلی مقاله

هرچند در بسیاری از جوامع دندان‌های فاصله‌دار کاملاً طبیعی بوده و عملاً افراد احساس خوبی با آن دارند، اما در ایران؛ بسیاری افراد آن را نوعی نقص دانسته و به دنبال ترمیم آن هستند.

اصلاح فاصله بین‌دندانی با لمینت یکی از بهترین و درعین‌حال ارزان‌ترین روش برای اصلاح طرح لبخند است. در این روش دندانپزشک باتجربه به‌خوبی می‌تواند فواصل بین‌دندانی را به‌خوبی پرکرده  و یک لبخند زیبا به متقاضیان هدیه دهد.

اصلاح فاصله دندانی با لمینت دارای مزایا و معایبی بوده که در بیشتر منابع صرفاً به مزایای آن پرداخته می‌شود. در این محتوا از وب‌سایت کلینیک دندانپزشکی مریم (بهترین کلینیک تخصصی زیبایی دندان‌پزشکی شیراز) به‌صورت کامل و جامع در مورد موارد زیر توضیح  داده می‌شود.

نحوه اصلاح فاصله بین‌دندانی، دلایل ایجاد آن و… توضیح داده می‌شود.

مطالعه بیشتر: لمینت دندان شیراز

اصلاح فاصله بین‌دندانی با لمینت یکی از بهترین و درعین‌حال ارزان‌ترین روش برای اصلاح طرح لبخند است.

دلایل فاصله‌دار شدن دندان‌ها

به‌صورت کلی در بیشتر مواقع به‌صورت ارثی و ژنتیکی، فاصله بین‌دندانی در بعضی از افراد زیاد است؛ اما گاهی اوقات موارد زیر به تشدید این مشکل کمک می‌کند.

  • بی‌نظمی و به‌هم‌فشردگی دندان‌ها
  • مکیدن انگشت
  • وجود دندان غایب
  • زبان زدن
  • کشیدن دندان‌ها
  • بیماری درمان نشده لثه

همه این موارد می‌تواند به تشدید و یا شکل‌گیری فواصل بین‌دندانی منجر شود. معمولاً این مشکلات در دوران کودکی ایجاد شده و در بزرگسالی تشدید می‌شود. لمینت  دندان برای اصلاح فاصله بین‌دندانی یکی از راهکارهای اصلاح این مشکل است. برای پر کردن فاصله بین دندانی می توانید از لمینت کریستالی که یک نوع لمینت بدون تراش در شیراز و دیگر شهرها محسوب می شود، استفاده کنید.

دلایل بستن فاصله بین‌دندانی

به دلایل زیر بهتر است فاصله بین‌دندانی بسته شود.

  • زیبایی هر چه بیشتر و افزایش اعتمادبه‌نفس
  • کاهش احتمال عفونت لثه و فضای بین‌دندانی
  • کاهش غذا گیری دندان‌ها
  • کاهش تجمع باکتری‌ها و پلاکت‌های بین‌دندانی

اما مهم‌ترین دلایل بسته فاصله بین‌دندانی، زیبایی دندان‌های جلویی بوده که نقش زیادی در زیبایی فرد دارد.

به‌صورت کلی فواصل بین دندان باید طبیعی باشد و هر چه این فاصله کم‌تر و منظم‌تر باشد؛ زیبایی بیشتری دارد.

اما مهم‌ترین دلایل بسته فاصله بین‌دندانی، زیبایی دندان‌های جلویی بوده که نقش زیادی در زیبایی فرد دارد.

راهکارهای ازبین‌بردن فاصله بین‌دندانی

پس در ابتدا به معرفی چند راهکار درمان پرداخته می‌شود و در انتها به اصلاح طرح لبخند و دندان‌های فاصله‌دار با استفاده از لمینت پرداخته می‌شود.

روش‌های ازبین‌بردن فاصله بین‌دندانی

  • ارتودنسی
  • کامپوزیت
  • روکش یا بریج
  • ایمپلنت

همه این روش‌ها، راهکارهای ازبین‌بردن فاصله دندانی است که باید استفاده قرار گیرد. به بیان ساده‌تر صرفاً نمی‌توان با استفاده از لمینت فاصله را ترمیم کرد.

به طور مثال اگر فرد به دلیل ازدست‌دادن دندان‌ها  دچار این مشکل شده باشد، تا زمانی که دندان ازدست‌رفته جایگزین نشود، پر کردن فواصل دندان جلو با استفاده از لمینت راهکار مناسب درمان نیست.

یا به طور مثال، اگر فرد دچار مشکلات و بیماری‌های لثه باشد، پر کردن فاصله دندانی با هر روشی کمکی به حل مشکل نمی‌کند و مجدداً با تحلیل لثه این مشکل بزرگ‌تر شده و لمینت نمی‌تواند راهکار مناسبی برای آن باشد.

مهم‌ترین راهکار ازبین‌بردن فواصل بین دندان درصورتی‌که فرد دندان از دست نداده باشد، انجام ارتودونسی است، درصورتی‌که فاصله بین‌دندانی به دلیل ازدست‌رفتن دندان‌ها باشد، ایمپلنت انجام می‌شود.

اما در بسیاری از مواقع فرد نه نیاز به ایمپلنت و یا ارتودنسی دارد. بلکه با انجام لمینت به‌خوبی این فاصله پر می‌شود.

به بیان ساده‌تر:

دندان‌ها در جایگاه درست خود قرار گرفته‌اند، اما کوچک‌تر از اندازه نرمال بوده و یا اینکه این فاصله را نمی‌توان اصلاح کرد. در این صورت لمینت دندان برای پر کردن فواصل دندانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای حل این مشکل است.

اگر فرد به دلیل ازدست‌دادن دندان‌ها  دچار این مشکل شده باشد، تا زمانی که دندان ازدست‌رفته جایگزین نشود، پر کردن فواصل دندان جلو با استفاده از لمینت راهکار مناسب درمان نیست.

نمونه کار پرکردن فاصله بین دندانی با لمینت شیراز

در ادامه نمونه کار دکتر وحید کریمی در کلینیک دندانپزشکی مریم آورده می شود. در این ویدیو به خوبی ، در زیباترین حالت ممکن فاصله بین دندانی با رعایت دقیق فاصله دندانی پر شده است. 

نمونه کار پر کردن فاصله بین دندانی با انجام لمینت توسط دکتر وحید کریمی در کلینیک دندانپزشکی مریم

مزایای پرکردن فاصله دندانی با لمینت

این روش دارای مزیت‌های بسیاری بوده که در ادامه بیان آن‌ها پرداخته می‌شود. مهم‌ترین مزیت استفاده از لمینت برای پر کردن فاصله بین‌دندانی این است که احتمال پوسیدگی  دندان‌ها بسیار کم می‌شود.

همچنین دندان‌های زیبا، به افزایش هر چه بیشتر اعتمادبه‌نفس فرد، کمک می‌کند. پس به‌صورت کلی دو مزیت اصلی و کاربردی این روش موارد زیر است:

  • جلوگیری از خراب‌شدن دندان‌ها
  • زیبایی لبخند فرد

معایب پرکردن فاصله دندانی با لمینت

این روش همان‌طور که گفته شد، جزو یکی از مراحل طراحی خط لبخند بوده و فرد نمی‌تواند بدون دیگر مراحل لازم، صرفاً با انجام لمینت مشکل دندان‌های فاصله‌دار را حل کند.

علاوه بر این:

همان‌طور که در محتوای قیمت لمینت دندان شیراز آورده شد؛ عمر مفید لمینت بین 5 تا 7 سال بوده و پس از مدتی نیاز به ترمیم و جایگزنی وجود دارد. بنابراین فرد باید هر چند سال له تعویض و ترمیم لمینت بپردازدو

پس به‌صورت کلی، معایب لمینت دندان برای پر کردن فاصله دندانی شامل موارد زیر است:

  • برای همه افراد مناسب نیست
  • نیاز به‌پیش زمینه‌های درمانی دیگر دارد
  • عمر مفید آن بین 5 تا7 سال است
  • نیاز به ترمیم دارد ( ترمیم لمینت دندان شیراز)
منبع: 
 

سخن پایانی

اصلاح فاصله بین‌دندانی با لمینت، یک روش عالی برای زیبایی و طراحی خط لبخند است. این روش یا به‌تنهایی و یا همراه با دیگر خدمات درمانی برای زیبایی هر چه بیشتر دندان‌های جلویی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌خوبی می‌تواند این مشکل را حل کند.

اما از معایب این روش این است که برای همه افراد مناسب نبوده و همچنین نیاز به درمان‌های زمینه‌ای دارد.

همچنین عمر مفید لمینت بین 5 تا 7 سال بوده که پس از آن باید لمینت ها ترمیم شود.

برای انجام انواع لمینت و کامپوزیت دندان شیراز با بهترین کیفیت و قیمت می‌توانید از کلینیک دندان‌پزشکی مریم وقت ویزیت رایگان گرفته و یک لبخند زیبا به خود و دیگران هدیه دهید.

09176877090

071-36482103

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دریافت نوبت

پاسخگویی از ساعت 9 صبح الی 5 بعد از ظهر