ونیر کامپوزیت دندان

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟ مزایای ونیر کامپوزیت دندان + جزئیات انجام (آپدیت جدید)

عناوین اصلی مقاله

همه انسان‌ها به طور ذاتی تمایل دارند زیبا باشند و به همین دلیل، دوست دارند دندان‌های براق و سفید داشته باشند. روش‌های پزشکی باعث شده است تا این خواسته دور از انتظار نباشد!

ونیر کامپوزیت دندان، یکی از راه‌های موجود برای زیبایی و ترمیم دندان‌هاست و به کمک آن، ساختار و شکل دندان‌ها بهتر می‌شود. در این مقاله آموزشی، به صورت کامل درمورد کامپوزیت دندان در شیراز و مزایای آن صحبت می‌کنیم و نکات مربوطه را بیان می‌کنیم.

با ما در کلینیک دندان‌پزشکی مریم همراه باشید.

ونیز کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر کامپوزیت، نوعی از قالب است که از رزین تشکیل شده است و اکثر کاربران برای بازگشت زیبایی و سفیدی دندان از آن استفاده می‌کنند. ونیر کامپوزیت به عنوان یک قالب بر اساس شکل دندان متقاضی ساخته می‌شود و به کمک اتصالات لازم، درون جایگاه دندان اصلی قرار می‌گیرد. کامپوزیت بین دو تا پنج سال ماندگاری دارند و یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه برای بهبود زیبایی و کیفیت دندان محسوب می‌شوند.

برای استعلام قیمت کامپوزیت  دندان شیراز ، این محتوا را مطالعه کنید.

مزایای ونیر کامپوزیت کدام‌اند؟

مزایای کامپوزیت دندان

مزایایی برای ونیر کامپوزیت وجود دارد که با نصب ونیر بر دندان‌ها ، از تمامی این مزایا بهره‌مند می‌شوید. در ادامه، موارد را عنوان می‌کنیم.

بهتر است قبل از انجام کامپوزیت؛ در مورد لمینت دندان در شیراز  و  همچنین مقایسه لمینت و کامپوزیت نیز آگاهی داشته باشید.

1: تغییر اساسی در ظاهر

ونیر کامپوزیت دندان علی‌رغم هزینه مناسب و زمان کم برای قرار دهی، ظاهر و لبخند شما را به صورت کامل متحول می‌کند! اگر دندان‌های زرد دارید که لبه‌های آن در اثر ساییدگی و فشار تیز شده است، کافی است تا با کامپوزیت دندان، ظاهر آن‌ها را مانند روز اول سفید و براق کنید. برای مثال، اگر بین دندان‌های شما فاصله وجود دارد و از اهم جدا هستند، این امکان وجود دارد تا به واسطه کامپوزیت، آن‌ها را به بهترین شکل به هم نزدیک نشان دهید و حین زدن لبخند، احساس خوب را به دیگران منتقل کنید.

2: سرعت بالای نصب

در اکثر روش‌های زیبایی دندان مانند ایمپلنت دندان در شیراز و لمینت، به مقداری زمان برای اجرایی کردن کار نیاز دارید و باید از قبل برای آن مقدمه‌چینی شود؛ این در صورتی است که برای نصب کامپوزیت دندان، زمان بسیار کمی لازم است و اگر دندان‌هایتان مناسب باشد، امکان نصب کامپوزیت طی فقط چندین روز مراجعه به کلینیک وجود دارد. این مسئله باعث می‌شود تا برای رسیدن به دندان‌های نو و زیبای خود، نیاز به منتظر ماندن نداشته باشید!

3: هزینه مناسب

اقتصادی بودن اقدامات، برای اکثر افرادی که به دنبال زیبایی هستند اهمیت بالایی دارد. بسیاری از افراد، توانایی پرداخت هزینه بالا برای داشتن دندان‌های سفید و براق را ندارند؛ در نتیجه به دنبال راهی هستند که با هزینه کمتر، خواسته خود را عملی کنند. مناسب و اقتصادی بودن هزینه ونیر کامپوزیت، باعث می‌شود تا بدون هیچ نگرانی از بابت شرایط مالی، برای انجام آن اقدام کنید.

4: حفظ دندان اولیه

در برخی از روش‌های زیبایی دندان مانند ایمپلنت، دندان اصلی جداسازی و به طور کلی جایگزین می‌شود؛ این در صورتی است که در روش ونیر کامپوزیت، دندان اولیه حفظ می‌شود و فقط در صورت نیاز، قسمتی از آن توسط دستگاه‌های مخصوص تراشیده می‌شود. به این ترتیب، می‌توان گفت که شما با انجام کامپوزیت، دندان اولیه خود را از دست نمی‌دهید و مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید.

5: حفظ مواد سازنده دندان

جنس کامپوزیت به طوری است که مواد سازنده مینا و لایه داخلی دندان تحریک نمی‌شود و هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید. مانند این که کامپوزیت دندان به عنوان یک لایه محافظ بر روی مینای دندان قرار می‌گیرد و شما بدون هیچ مشکل، در صورت نیاز آن را جدا می‌کنید و دوباره دندان‌های طبیعی خود را مشاهده می‌کنید.

6: امکان تعویض

همان‌طور که عنوان کردیم، دندان اولیه شما به هنگام انجام کامپوزیت حفظ می‌شود؛ به این معنا که در صورت تمایل، امکان جداسازی یا تعویض کامپوزیت به صورت کامل وجود دارد. هر موقع احساس کردید که خود ونیر کامپوزیت نیز زیر و قدیمی شده است یا برای آن ترک خوردگی به وجود آمده، کافی است تا برای حذف یا تعویض آن اقدام کنید و به راحتی کامپوزیت‌ها را نو کنید.

مطالعه بیشتر: مراقبت از دندان های کامپوزیت شده

کلینیک انتخابی شما برای انجام کامپوزیت دندان بسیار مهم است و در سرعت انجام و کیفیت آن، نقش بسیار مهمی دارد. مراجعه به کلینیک‌های بی‌کیفیت، باعث می‌شود تا فرایند کار زمان بیشتری ببرد و همچنین این امکان وجود دارد تا از نتیجه به دست آمده راضی نباشید.

اگر در شهر شیراز سکونت دارید، ما به شما کلینیک دندان‌پزشکی مریم (بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز)  را پیشنهاد می‌دهیم. کلینیک ما از بهترین متریال استفاده می‌کند و دائماً در تلاش است تا ارائه خدماتی مانند کامپوزیت، لمینت و ایمپلنت دندان را به بهترین شکل برای مشتریان به انجام برساند. برای دریافت مشاوره رایگان یا اطلاع از جزئیات، کافی است تا با شماره زیر تماس برقرار کنید. منتظر تماس شما هستیم.

  • 071-36482103

آیا کامپوزیت دندان برای من مناسب است؟

کامپوزیت دندان

شاید با خود به این سؤال رسیده باشید که آیا کامپوزیت دندان برای شما گزینه مناسبی است یا خیر؟ در ادامه مواردی را عنوان می‌کنیم که اگر برخی از آن‌ها را دارید، کامپوزیت دندان برایتان گزینه قابل قبول و مناسبی به عمل می‌آید.

  • قصد دارید با هزینه معقول، دندان‌های خود را زیبا کنید.
  • دندان‌هایتان زرد شده است
  • دندان‌هایتان ترک خورده است
  • دندان‌ها یکدست و یکپارچه نیستند
  • لبه دندان‌ها تیز شده است

پیشنهاد می‌کنیم قبل از گرفتن تصمیم نهایی، به جراح مراجعه کنید و دندان‌های خود را نشان دهید. از او بخواهید بهترین گزینه ممکن را بر اساس وضعیت و نوع دندان به شما پیشنهاد دهد؛ سپس می‌توانید با خیال راحت، برای اجرایی کردن آن روش اقدام کنید. برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با جراح کلینیک دندان‌پزشکی مریم، کافی است تا با شماره زیر تماس برقرار کنید.

  • 071-36482103
مطالعه بیشتر: روش های سفید کردن دندان 

سخن پایانی

در این مقاله درمورد ونیر کامپوزیت دندان و مزایای آن صحبت کردیم. به یاد داشته باشید که هر روش زیبایی دندان، مزایا و معایب مختص خودش را دارد و این شما هستید که باید بر اساس خواسته، شرایط و ویژگی‌های مورد نظر خود، بهترین روش را انتخاب کنید.

اگر به دنبال داشتن دندان‌های براق و زیبا هستید و نمی‌توانید برای آن هزینه بالایی انجام دهید، قطعاً کامپوزیت دندان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روش اقتصادی و مناسب، زیبایی دندان‌های شما را تضمین می‌کند و از آن راضی خواهید بود. به نظر شما کامپوزیت دندان چه مزیت‌های دیگری دارد؟ نظرتان درمورد آن چیست؟ دیدگاه خود را زیر همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

https://www.mermaidsmiles.com.au/porcelain-vs-composite-veneers-everything-you-need-to-know/

 

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

دریافت نوبت

پاسخگویی از ساعت 9 صبح الی 5 بعد از ظهر